Mijn werkwijze
Mijn werkwijze is eenvoudig. Ik ben een vertrouwelijk aanspreekpunt voor uw medewerkers. Als zij ongewenst gedrag ervaren en zelf geen oplossing zien, dan ben ik hun luisterend oor. Samen kijken we vervolgens wat de beste weg is. Ik adviseer en ondersteun en soms verwijs ik door. Ik noem mezelf wel eens de psychosociale advocaat van een melder die bij mij komt.
Manier van contact opnemen
Binnen uw organisatie communiceren we dat ik als extern Vertrouwenspersoon beschikbaar ben. Het liefst stel ik mijzelf persoonlijk voor. Dat is ook de gelegenheid om uit te leggen wat mijn rol en werkwijze is. Uw medewerkers krijgen de beschikking over een direct telefoonnummer en een mailadres waarop ze mij kunnen bereiken. Als zij contact opnemen, bepalen de medewerker en ik of een gesprek gewenst is. We spreken een geschikte datum, tijd en locatie af.
Benodigde faciliteiten
Als werkgever faciliteert u waar mogelijk. Bijvoorbeeld met een geschikte discrete ruimte. In sommige organisaties is het vanwege de vertrouwelijkheid niet mogelijk om intern een gesprek te voeren. In dat geval zoeken we een geschikte externe locatie.
Intake gesprek
Om goed advies te kunnen geven, wil ik weten wat uw organisatie al geregeld heeft op het gebied van creëren van een veilig werkklimaat. Is er bijvoorbeeld een klachtenregeling? Is het mogelijk om een mediator te benaderen? Is er een bedrijfsmaatschappelijk werker? Tijdens het intake gesprek met uw organisatie zal ik hierover een aantal vragen stellen. Heeft u nog niet zo veel geregeld op dit gebied? Geen probleem. Ik werk met wat er wél aanwezig is.
Benieuwd of ik iets voor uw organisatie kan betekenen?
Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan.
